A Tesla Model Y lett a világ legkelendőbb autója 2023 első negyedévében, ami azt mutatja, hogy megállíthatatlanul terjednek az elektromos járművek. A lítiumakkumulátorok technológiai fejlődése is növeli az elektromos autók választékát. Nem csoda tehát, hogy egyre több akkumulátorgyárat építenek, 2030-ra több mint 300-at terveznek, ebből 12 Észak-Amerikában.
Kanada megszerezte Európa legnagyobb autógyártójának, a Volkswagennek a bizalmát, és 20 milliárd kanadai dolláros befektetést kapott az EV akkumulátor gigagyár építésére. A német cég bányászati tevékenységekbe is be kíván szállni, hogy olcsóbban tudjon akkumulátorcellákat gyártani saját maga és más vevők számára.
Ez összhangban van azzal az iparági trenddel, amely szerint az autógyártók egyre nagyobb befolyást akarnak gyakorolni az ellátási lánc különböző szintjeire, amelyeket korábban harmadik félre bíztak. Az energiatermeléstől a nyersanyagok beszerzéséig az autóipar versenyben áll a korlátozott erőforrásokért, amelyekre szüksége van céljai eléréséhez, különösen a lítiumra.
A Volkswagen, mint Európa legnagyobb autógyártója, azt is célul tűzte ki, hogy akkumulátoregységét, a PowerCo-t globális akkumulátorszállítóvá alakítsa. Ez azt jelenti, hogy a cég világszinten kívánja kielégíteni az akkumulátorok iránti keresletet, ami még több lítium előállítását jelenti. Emellett elsősorban Európában és Észak-Amerikában tervez gyárakat létrehozni, kezdve kanadai lítiumakkumulátor-gyárával, amellyel saját belső akkumulátorigényének felét szeretné fedezni.
Az új akkumulátormateriál-kereslet „aranyláz” hangulatot keltett a lítiumban gazdag országokban, különösen Kanada Québec tartományában. Az új akkumulátorgyár miatt a Volkswagennek biztos és állandó lítiumellátásra van szüksége.
A cég tervezi, hogy közeli bányákba fektet be, hogy csökkentse a költségeket, ami részvényérték-növekedési lehetőséget jelent a kanadai lítiumbányászok számára, mint például az Arbor Metals, amely stratégiai helyen fekszik Québec James Bay-i lítiumban gazdag régiójában, közel a tervezett gyárhoz.